INTERNATIONALIZATION OF ACCOR HOTELS IN BRAZIL, CHILE AND ARGENTINA/INTERNACIONALIZAÇÃO DA ACCOR HOTÉIS NO BRASIL, CHILE E ARGENTINA
Resumo
South American countries have been prey to a gloomy economic situation and political turmoil. In spite of these negative aspects, the French multinational hotel chain AccorHotels has always focused significantly on the region and the crisis did not affect its investments. The present research aims at identifying the reasons for AccorHotels’ internationalization in South America in three main markets: Brazil, Chile and Argentina. Also, analyze the internationalization process, understanding how it happened in the selected countries. The results showed that the main drivers for the internationalization in South America were the economic potential of the countries and the various business opportunities available, coupled with the numerous business-related competences of the group.Downloads
Não há dados estatísticos.
Publicado
2020-06-01
Seção
ARTIGOS
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Administração e Turismo - ReAT
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Estou ciente de que, em sendo aprovado, a publicação do artigo será no formato on-line no Portal: http://migre.me/gc3E7
Também tenho ciência de que há autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.