Gamification and L2 vocabulary learning: The Vocabox Experience in the Languages without Borders Program
Resumo
This study investigated a gamified vocabulary teaching and learning intervention, the Vocabox Experience, which was implemented in the context of the Languages without Borders. The research was developed collaboratively among the English teachers and coordinators, with classroom data being collected with 32 students by twelve teachers and one coordinator. The data were collected using an observation grid during classes and conducting two focal discussion sessions, one with the students and one with the teachers who implemented the games in their classes. The qualitative results indicate that both teachers and students see the Vocabox Experienceas a significant learning opportunity, although teachers tend to see learning in a broader perspective while students tend to see it more as the memorization of new words. The quantitative data show that teachers preferred to use vocabulary games to warm up their classes and balanced both competition and collaboration elements when designing the games. As for the students, they showed more signs of engagement than disengagement, overall.Downloads
Não há dados estatísticos.
Publicado
2019-12-23
Como Citar
Weissheimer, J., Geizy Marques de Souza, J., Pedro Lobo Antunes, J., & Silva de Souza Filho, N. (2019). Gamification and L2 vocabulary learning: The Vocabox Experience in the Languages without Borders Program. Revista Linguagem & Ensino, 22(4), 1136-1154. https://doi.org/10.15210/rle.v22i4.16453
Seção
Artigos
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (BY-NC-ND 2.5 BR) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).